Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Prokletí poslední vložky

2.5.2002
Ještě před startem poslední rychlostní zkoušky sahal Karel Trněný po skvělém čtvrtém místě ve skupině N a Kateřina Trojanová měla dokonce na dosah první věnec za třetí místo ve své třídě A do 1400 cm3.

Prokletí poslední vložky

Po dvou výpadcích po poruše turba na subaru Karla Trněného na Šumavě a v Tatrách věnovali v Profiko Rallye Teamu velkou pozornost právě elektronice tohoto vozu. Ještě v noci před technickou prohlídkou musel motor ven a po důkladné kontrole opět zpátky do vozu. Výkon byl obětován spolehlivosti a snížen na minimum, přesto to na stylu jízdy jezdce, který střídá enkové subaru ve velkém mistrovství a corollu WRC na sprintech, nebylo znát. Od první vložky si v nabité konkurenci skupiny N držel sedmé místo. Navzdory tomu, že nosí brýle, což je zvláště při jízdě v noci nevýhoda, vylepšoval v pátek v druhých průjezdech své umístění (na RZ4 byl čtvrtý a na RZ 6 pátý). První etapu končil na šestém místě těsně za pátým Komárkem, ale před Poulíkem, Landou, Tošovským a dalšími. V dobrých výkonech pokračoval i v sobotu a zejména na pátý čas při druhém průjezdu nejdelší vložkou soutěže zvanou Dušná, může být po právu hrdý. Vyneslo mu to postup na čtvrté místo ve skupině. V té době se začínalo schylovat k závěrečnému dramatu a souboji právě o čtvrté místo mezi ním, Tošovským a Poulíkem. Navzájem je dělilo pouhých pět sekund. Zatímco Tošovský odolal náporu Poulíka, Trněného šance skončily na plotě v téměř poslední vracečce, který pobořil a přišel i o jednu pneumatiku. Soutěž sice dokončil, jeho soupeři však byli pryč a čtvrté místo taky. Přesto odjížděl z Valašského Meziříčí spokojen.

Prokletí poslední vložky

Důvod ke spokojenosti s výkonem měly i Kateřina Trojanová s Janou Pluhařovou. Horší to již bylo s výsledkem. Po skvěle rozjeté soutěži, kdy se postupně jejich felicie propracovala na třetí místo ve třídě A 1400. Jízdu pro jistý pohár za třetí místo zastavila 2,5 km před cílem poslední vložky prasklá ojnice. “Jsme s Janou obě strašně smutné. Od táty i bratra Karla vím, že nejhorší je odpadnout na poslední vložce a nikdy jsem si nemyslela, že mě to někdy potká. Měla jsem radost, že jsme zvládly páteční etapu, vlhko není moje parketa. V sobotu mi nesedla první Bystřička, měla jsem z ní vítr, ale ve druhém kole bylo vše v pořádku. Jelo se mi dobře, Jana fungovala a auto taky, takže jsme se zlepšily o 22 vteřin. V té době jsme již byly na třetím místě a to jsem si před soutěží říkala jak by bylo krásné být do pátého, nebo šestého místa. Opět nám nevydržel motor. Mockrát jsme si sahala do svědomí, jestli jsem motor někde nepřetočila, ale vím jistě, že ne.” To potvrzuje i Karel Trněný, který současně oběma dívkám složil poklonu: “Katka je z rodu Trojanů a to jsou bojovníci, kteří v zápalu boje dokážou auto překulit, ale zároveň mají tak ohromný cit pro techniku, že nikdy motoru, nebo převodovce neublíží. Nevěřím, že prasklá ojnice je její vina, naopak holky jely super závod a je velká škoda, že nemohly dojet až do cíle…”

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.