“Pro první ostrý start jsme si vybrali nejhorší možné podmínky”, říká Karel Trněný v cíli Rally Šou Blovice “v dešti silnice hodně klouzala a také vytahané bláto na adhezi nepřidá. Jeli jsme proto opatrně, myslím, že místy opatrněji než bych chtěl, mám k autu ještě velký respekt. Přesto některé časy mohu považovat za slibné a konečné umístění je zatím nejlepší v mé dosavadní kariéře a doufám, že se dočkáme i vyšších příček.”
První vložku, jeli Karel s Václavem Pritzlem na “oťukání”, čemuž odpovídal i osmý čas. Na druhé si připsali čtvrté místo a celkově postoupili na pátou příčku, kterou udrželi i po třetí, jež uzavírala první polovinu soutěže. “V servisu jsme nechali nasadit suché pneu a to byla chyba. Na čtvrté vložce začalo pršet, tak jsme po ní vyměnili alespoň přední pneu za mokré, které jsme si vezli sebou. Byla to ta nejhorší možná kombinace, čímž jsme hodně ztratili a dostal se před nás Kopecký.”
Důvodů ke spokojenosti tedy moc není, ale jeden se našel “Musím pochválit spolujezdce, Vašek je opravdu skvělý a přesně ví jak má jezdce řídit. Stejně jako já řídím corollu, on řídí mě. Již se těším na naši spolupráci na Šumavě, kde pojedeme s naším enkovým subaru. Vím, že přesedat z WRC do enka není právě to pravé, ale je to nutné. Na celý šampionát s corollou nemáme prostředky a pokud nechceme ztratit kontakty a vypadnout z kolotoče, je enko důstojnou náhradou.”
V týmu startovaly i dvě dámské posádky. Ani jedna však neviděla cíl. Katku Trojanovou pozlobil rozdělovač rodinného, téměř muzejního favorita. Opravou ztratila na první vložce 50 minut a zbytek soutěže dojížděla bez nároku na klasifikaci. Přesto se jí ujeté kilometry hodí, protože po letech závodění s enkovým lanosem pojede na Šumavě s felicií sk.A. Milušce Davidové vytekl olej z posilovače řízení a způsobil malý požár. Pokračovala ještě do druhé vložky, poté musela odstoupit.
Milan Hauer, www.motorsport-review.cz
Autorem fotografií je Petr Frýba.