Premiéru s WRC si odbyl v pronajaté corolle při pražském sprintu loni v prosinci a nyní si poprvé vyzkoušel svezení s vozem, se který absolvuje letošní sezónu. “Cílem testu v okolí Vyškova bylo zvyknout si na auto. Nastavovali jsme brzdy, diferenciál a tlumiče, tak aby mi co nejvíce vyhovovaly. Podařilo se nám s autem najet dostatečný počet kilometrů, takže jsem si bez stresu, který máte vždy když víte, že vám stopky neúprosně měří čas, mohl v klidu vyzkoušet různé způsoby průjezdu zatáček a pilovat svůj styl.” říká spokojený jezdec.
Vůz, který je majetkem týmu, je v posledním provedení před nejmodernějším typem Lexus a je vybaven předním aktivním diferenciálem. “Aktivní mezinápravový diferenciál nám bude trošku chybět, ztrácet asi budeme na kluzkém povrchu, prachu a šotolině. Naopak na suchém asfaltu by to nemělo být tolik znát.” říká jezdec po prvním testovacím dnu, při kterém mu asistoval i kamarád Karel Trojan, jehož zkušenosti byly k nezaplacení. “Karlova účast je pro nás velkým přínosem a já si jí hodně vážím. Má obrovské zkušenosti s “velkými” auty, což dokazoval loni s celicou i v Praze s corollou. Nejdříve jsem svezl já jeho, tak jak si myslím, že by se mělo jet a pak jsem z vedlejší sedačky sledoval, jak stejný úsek projíždí on. Velice důležité pro mě jsou i jeho názory na moji jízdu a já mu za pomoc děkuji. Myslím, že jsme oba měli z tohoto společného testu velmi dobrý pocit.”. Ke slovu se dostali i oba letošní spolujezdci Stanislav Kafka a Václav Pritzl, kteří se při čtení rozpisu budou během roku střídat. “ S Vaškem i Standou si dobře rozumíme i mimo soutěžní vůz. Oba jsou špičkoví “mitfárové”, oba jsou bohužel také velice pracovně vytížení a oba se chtějí také svézt, takže se budou o horké sedadlo dělit. S corollou chceme jet kompletní seriál sprintů a jednu velkou soutěž. Zahálet nebude ani subaru, které prošlo důkladnými úpravami a mělo by mít dětské nemoci již vyléčené. Pojedeme s ním velké soutěže a uvažujeme i o startu v zahraničí. O tom kde a s čím zatím jednáme.”
Vedle Karla Trněného se Stanislavem Kafkou a Václavem Pritzlem budou v rámci Profiko Rally Teamu startovat dvě dámské posádky s feliciemi ve třídě A5. “Katka Trojanová pojede s Markétou Foglarovou velké soutěže a s Janou Pluhařovou sprinty, Miluška Davidová s Mirkou Cvrčkovou absolvují sprinty a na velkých soutěžích jí bude navigovat Dana Králová. Opravdu nás velice těší, že těmto sympatickým a rychlým mladým dámám můžeme poskytnout naší plnou podporu. Současně nám to pomůže využít naše mechaniky, protože o corollu se bude starat osvědčený JM Engineering za Zlína a jim tak zbude čas na přípravu obou felicií. A proč zrovna dámské posádky? Je to jednoduché, vždy mě mrzelo, že nemůžu pro náš tým vyhrát dámský pohár a teď se mi ten sen může konečně splnit.” dodává se smíchem Karel Trněný.
Když vstupoval do loňské sezóny nešetřil Karel smělými plány o umístění mezi prvními pěti ve skupině N. Trucovité subaru mu to překazilo. Přesto letos vstupuje do letošní sezóny opět s optimismem a zdravým sebevědomím: “Plány na konkrétní umístění ze mě nedostaneš, ale vzadu jezdit nechci, ani nemůžu. Bylo by to nezodpovědné k naším partnerům, kteří mi pomohli splnit si velký sen o špičkovém stroji a do našeho týmu vložili velké peníze. Chtějí za to samozřejmě vidět i odpovídající výsledky. Až budu chtít jezdit jen pro zábavu, pořídím si nějakého historika a s ním se vyřádím dosyta, k tomu nepotřebuji WRC. Tím nechci říct, že mě závodění nebaví, bez toho to nejde, ale vedle zábavy musí být vidět i výkony.”
Milan Hauer, www.motorsport-review.cz
Autorem fotografií je Petr Frýba.