Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Trněného start na Slovensku nebyl letos poslední

18.4.2002
Relativně dlouhou přestávku mezi jednotlivými domácími soutěžemi vyplnil Karel Trněný startem na slovenské Rallye Matador Tatry. Spolujezdce mu tentokrát dělal Lukáš Hodaň a odbyl si tak svou premiéru v přeplňované čtyřkolce.

Na Slovensko jezdí Karel Trněný rád od doby, kdy v roce 1999 v Senici vyhrál svou třídu a slušně se umístil ve F2.

“Starty na Slovensku jsme ohlásili již na začátku roku, jsou tam příjemní lidé a také poznání jiných tratí a prostředí se nám může v budoucnu hodit. Mí dva stabilní spolujezdci Stanislav Kafka a Václav Pritzl jsou hodně vytížení, ostatně proto se vedle mě střídají i v domácích soutěžích, takže jsem požádal Lukáše, jestli by si nechtěl ke mně sednout. Po lidské stránce si spolu dobře rozumíme i spolupráce v autě byla dobrá a pro mě to byla nová příjemná zkušenost. Místy jsme museli hodně pospíchat, takže si myslím, že i pro něj to byl zajímavý zážitek. Jenom je škoda, že jsme nedojeli dál.”

Trněného start na Slovensku nebyl letos poslední

Podobně jako při první letošní soutěži na Rallye Šumava zajížděli Karel a Lukáš velice slušné časy nejen ve skupině N, ale i v absolutním pořadí. Během devíti rychlostních zkoušek se zabydleli na šestém místě absolutního pořadí a druhém ve skupině N. Na průjezd desáté ovšem potřebovali téměř dvakrát tolik času, než její vítěz a následně odstoupili.

“Opět se nám porouchalo turbo. Chyba je někde v elektronice, pravděpodobně v řízení ALS a musíme ji odstranit. Přestože konkurence nebyla taková, jako na našich soutěžích, určitě nebyla slabá. Pro nás bylo potěšující, že jsme se pohybovali podle očekávání v první desítce a drželi krok s Mírou Jandíkem i když to nechci přeceňovat, zřejmě nejel úplně naplno a věnoval se i testování pneumatik a nastavení auta před Valašskou rallye.”

Trať soutěže byla navzdory názvu přesunuta do Půchova,sídla hlavního sponzora a jeho blízkého okolí, kde se jelo v obou směrech celkem šest průjezdů na čtyřech úsecích, tedy celkem slušný počet 24 rychlostních zkoušek.

“Tratě v okolí Půchova byly až na vysoké rychlostní průměry dobré. To, že se jelo téměř na pětníku nebylo vůbec na škodu, protože odpadají dlouhé přejezdy mezi vložkami a také trénink probíhá více v pohodě. Na druhou stranu, pokud jedete jednu vložku několikrát, hrozí ztráta respektu a koncentrace, takže dávám přednost spíše více vložkám s menším počtem průjezdů. Podoba soutěže je naopak téměř ideální pro otestování změn v nastavení. Hodně záleží na tom, proč člověk na takovou soutěž jede.”

Zopakovat tři roky starý úspěch se tedy nepodařilo, přesto v Meclově plánují další starty a podle slov jezdce nejen s enkem.

“Jak jsem říkal, na Slovensku se mi jezdí dobře a letos se tam určitě ještě vrátíme. Plánujeme starty jak se subaru, tak i s corollou. Těšit se na nás mohou určitě na Mikoně, kde mají zájem na našem startu i naši sponzoři.”

Na závěr jsme se nemohli vyhnout dotazu na výsledek projednávání odvolání proti vyloučení z Rallysprintu Vysočina v Okříškách.

“Naše odvolání se mělo projednávat tuto středu, ale bylo přesunuto na příští pondělí, takže zatím není nic nového.”

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.