Na Slovensko jezdí Karel Trněný rád od doby, kdy v roce 1999 v Senici vyhrál svou třídu a slušně se umístil ve F2.
“Starty na Slovensku jsme ohlásili již na začátku roku, jsou tam příjemní lidé a také poznání jiných tratí a prostředí se nám může v budoucnu hodit. Mí dva stabilní spolujezdci Stanislav Kafka a Václav Pritzl jsou hodně vytížení, ostatně proto se vedle mě střídají i v domácích soutěžích, takže jsem požádal Lukáše, jestli by si nechtěl ke mně sednout. Po lidské stránce si spolu dobře rozumíme i spolupráce v autě byla dobrá a pro mě to byla nová příjemná zkušenost. Místy jsme museli hodně pospíchat, takže si myslím, že i pro něj to byl zajímavý zážitek. Jenom je škoda, že jsme nedojeli dál.”
Podobně jako při první letošní soutěži na Rallye Šumava zajížděli Karel a Lukáš velice slušné časy nejen ve skupině N, ale i v absolutním pořadí. Během devíti rychlostních zkoušek se zabydleli na šestém místě absolutního pořadí a druhém ve skupině N. Na průjezd desáté ovšem potřebovali téměř dvakrát tolik času, než její vítěz a následně odstoupili.
“Opět se nám porouchalo turbo. Chyba je někde v elektronice, pravděpodobně v řízení ALS a musíme ji odstranit. Přestože konkurence nebyla taková, jako na našich soutěžích, určitě nebyla slabá. Pro nás bylo potěšující, že jsme se pohybovali podle očekávání v první desítce a drželi krok s Mírou Jandíkem i když to nechci přeceňovat, zřejmě nejel úplně naplno a věnoval se i testování pneumatik a nastavení auta před Valašskou rallye.”
Trať soutěže byla navzdory názvu přesunuta do Půchova,sídla hlavního sponzora a jeho blízkého okolí, kde se jelo v obou směrech celkem šest průjezdů na čtyřech úsecích, tedy celkem slušný počet 24 rychlostních zkoušek.
“Tratě v okolí Půchova byly až na vysoké rychlostní průměry dobré. To, že se jelo téměř na pětníku nebylo vůbec na škodu, protože odpadají dlouhé přejezdy mezi vložkami a také trénink probíhá více v pohodě. Na druhou stranu, pokud jedete jednu vložku několikrát, hrozí ztráta respektu a koncentrace, takže dávám přednost spíše více vložkám s menším počtem průjezdů. Podoba soutěže je naopak téměř ideální pro otestování změn v nastavení. Hodně záleží na tom, proč člověk na takovou soutěž jede.”
Zopakovat tři roky starý úspěch se tedy nepodařilo, přesto v Meclově plánují další starty a podle slov jezdce nejen s enkem.
“Jak jsem říkal, na Slovensku se mi jezdí dobře a letos se tam určitě ještě vrátíme. Plánujeme starty jak se subaru, tak i s corollou. Těšit se na nás mohou určitě na Mikoně, kde mají zájem na našem startu i naši sponzoři.”
Na závěr jsme se nemohli vyhnout dotazu na výsledek projednávání odvolání proti vyloučení z Rallysprintu Vysočina v Okříškách.
“Naše odvolání se mělo projednávat tuto středu, ale bylo přesunuto na příští pondělí, takže zatím není nic nového.”
Milan Hauer, www.motorsport-review.cz