Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Trněný čeká na výsledek odvolání

5.4.2002
Nejdříve velká radost z nádherného a nakonec vítězného souboje se Stanislavem Chovancem, krátce poté velké zklamání a rozčarování nad diskvalifikací za, v podstatě prkotinu, která na výsledné časy nemohla mít žádný vliv. Ať dopadne odvolání proti rozhodnutí technických komisařů jakkoliv, jedna věc je jistá. Karel Trněný sice nebyl vyhlášen vítězem Horáckého sprintu v Okříškách, nikdo však nepochybuje, že byl tentokrát nejrychlejší.

Trněný čeká na výsledek odvolání

Jak postupně odvolávali svoji účast očekávané hvězdy s vozy WRC, začalo se o posádce Toyoty Corolla WRC z Profiko Rallye Teamu čím dál více hovořit, jako o jednom z favoritů. Karel Trněný se Stanislavem Kafkou hovořili o umístění na stupních vítězů. Kandidáti na prvenství zbyli nakonec dva. Stanislav Chovanec, který jako Fénix vstal z Blovického popela a nejenže opravil, ale ještě vylepšil svoji octavii a Karel Trněný s corollou, ověnčenou vavříny z Rallye Šumava, kde s ní vyhrál Karel Trojan. Roli jasného favorita Trněný vytrvale odmítal s odkazem na nesporné kvality svého Valašského soupeře a jeho auta. Výborně dopadla i letošní první spolupráce s navigátorem Stanislavem Kafkou. “Nedělám mezi Standou a Vaškem Pritzlem rozdíly, oba jsou stejně perfektní v autě i mimo něj.” Cíl měli jasný, učit se, sžívat se dále s autem, využít ideálních podmínek (slunečno a sucho, byť ráno bylo trošku chladno) a nic nepokazit, při splnění těchto podmínek by byli spokojeni i s druhým místem.

Trněný čeká na výsledek odvolání

Skutečnost předčila očekávání. Karel se Standou vyhráli nejen úvodní vložku, kdy se ostatní, snad jen s výjimkou Chvojky spíše rozkoukávali, ale i další tři měřené úseky prvního kola. Do druhého kola vstupovali v neznámé roli vedoucí posádky, náskokem 18 s před Chovancem a cílem, udržet před jeho očekávaným finišem (vzpomeňme na loňskou Kopnou, kde vítězství vybojoval až na závěrečné rychlostní zkoušce) vedení, byť nikoli za každou cenu. Chovanec potvrdil své kvality a tvrdě útočil. Zatímco Trněný s Kafkou se ve druhém kole celkově zlepšili oproti prvním průjezdům o 4,1 s, pilot se škodovkou vylepšil své časy o téměř 35 vteřin. Nakonec to nestačilo. S náskokem 6,1 vteřiny dojel šťastný Chod do závěrečného servisu. Tam si poprvé vychutnal slastný pocit, který znají jen vítězové. “Já jsem strašně šťastný, povedlo se něco o čem dlouho sníme úplně všichni. Mé díky patří všem, kteří se toho účastnili, sponzorům, lidem ze zlínského JM Engineering a mnoha dalším. Jet z první pozice bylo pro mě nezvyklé, to neznám a mám se co učit. Proto jsem rád, že to nakonec dobře dopadlo. Po páté vložce, jsme náš náskok zhodnotili jako dostatečný, rozhodli jsme se neriskovat a jet tak, bychom o vedení již nepřišli. Druhý flek by byl sice také skvělý a před startem bych ho bral všemi deseti, takhle je to lepší. Nechci výsledek přeceňovat, někteří z favoritů zde nebyli, na druhou stranu je Standa Chovanec skvělý jezdec a určitě nepřijel jenom projíždět benzín a také další jezdci nejen v áčkových vozech jeli hodně rychle, takže to vítězství má svojí cenu. My jsme pro to udělali maximum a jsem strašně šťastný. Je důležité, že se nám daří stále lépe auto zvládat, že s ním dokážeme být čím dál více konkurenceschopnější a naše cesta nastoupená koncem loňského roku byla správná. Čeká nás ještě hodně práce a na dalším zlepšování budeme intenzivně pracovat.” To byly první dojmy jezdce v zachycené v posledním servisu. Mechanici JM Engineeringu, kteří mají také lví podíl na úspěšném vystoupení dvojice Trněný - Kafka zatím připravovali corollu k závěrečnému defilé na cílové rampě. Po jejím projetí a “povinném” sprchování šampaňským, přišla další tentokrát nepříjemná studená sprcha.

Trněný čeká na výsledek odvolání

Při závěrečné technické prohlídce zjistili techničtí komisaři, že upevnění podložek na kolech, které byly použity pouze na přejezd k cílové rampě a mají spíše estetický význam, prý neodpovídá homologaci a posádka st. č. 11 byla ze soutěže vyloučena. Tým se odvolal a konečné řešení přinese až Národní odvolací soud, který by měl zasednout během několika týdnů. Do té doby má JM Engineering, který auto servisuje předložit dokumentaci a vyjádření výrobce, jež by mělo způsob použití sporných podložek vysvětlit.

Trněný čeká na výsledek odvolání

Jezdec sám, poté co opadla první vlna rozhořčení, zklamání, smutku a nevím čeho ještě, říká: “Za sebe mohu říct jedno, na časy dosažené na vložkách ony podložky neměly vliv. Ostatně na autě ani nebyly, byly namontovány až v závěrečném servisu. Jak budou vypadat konečné výsledky již bohužel nemůžu ovlivnit. Pro mě je důležitý výsledek na trati a všichni si mohli sami změřit, kdo byl tentokrát nejrychlejší. Teď nám zbývá jedině při nejbližší soutěži, třeba hned v Brně, se pokusit opět na trati prokázat, že náš výsledek nebyl náhodný.”

Ještě jednou se Karel vrací k důvodu vyloučení “Před lidmi, kteří si přečetli, nebo slyšeli v televizi zprávu o našem vyloučení z důvodu nedovolených úprav na voze, teď vypadáme jako podvodníci, kteří jeli snad s větším motorem, nebo něčím podobným, přitom celý spor je o způsobu upevnění podložek na kolech, tedy ne o jejich použití, ale jen o tom, jak měly být upevněny, což na samotnou jízdu nemá žádný vliv.”

Dalším zástupcem Profiko Rallye Teamu byla dámská posádka Katka Trojanová a Jana Pluhařová. V posledních soutěžích prožívají prokletí prvních vložek a také tentokrát je trucující auto připravilo o pět minut. Další dvě minuty přibyly po penalizaci, takže vstup do soutěže nebyl nic moc. Katka je však také dcerou a sestrou Karlů Trojanů a to jsou bojovníci k pohledání, kteří před problémem necouvnou a jako správná členka rodu Trojanů se nevzdala a přestože jela s tímto autem poprvé, tak v konkurenci třinácti vlčáků zajížděla šesté časy. Byla v té době i nejrychlejší ženou za volantem, až jí dvě vložky opět před cílem zradil motor, tentokrát definitivně. I tak se budou ujeté kilometry na dalších soutěžích hodit a pánové se mají na co těšit.

Zapomenout bychom neměli ani na Miluši Davidovou s Petrou Lesniakovou, kterým auto tentokrát vydrželo a připsaly si první letošní mistrovské body za deváté místo ve třídě.

Milan Hauer, www.motorsport-review.cz

Autory fotografií jsou Petr Frýba, M. Davidová, Robert Balcar, Karel Trněný a Katka Trojanová.

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.