Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Trněný se půl soutěže držel v první desítce

20.9.2002
Pomalu končí doba učení se s novým vozem a začíná období ve, kterém získává na síle touha po slušném umístění, který by povzbudil celý tým do další práce a posunul jezdce ze skupiny těch, kteří mohou překvapit, do společnosti, těch se kterými se musí počítat. Plných devět rychlostních zkoušek se Trněnému s Pritzlem dařilo být v první desítce, ze které je nakonec odstranil zablokovaný zadní diferenciál.

Druhý start se Škodou Octavia WRC EVO II na velké soutěži čekal na Barum rallye Karla Trněného a Václava Pritzla. Oba byli povzbuzeni třetím místem na sprintu ve Vyškově, kde pro sebe získali první umístění na stupních vítězů v absolutní klasifikaci. Přestože na začátku sezony hovořil Karel o tom, že letos se budou věnovat spíše získávání zkušeností s vozem WRC ukázal již na Bohemii a zejména ve Vyškově, že jeho nový cíl, kterým je dostatečný bodový zisk pro udělení statutu prioritního jezdce pro příští rok nemusí být nedosažitelný. První krok ke slušnému výsledku udělali osmým časem hned na první vložce. Pak přišla chybička na startu Ořechova, když jim zhasnul motor a dvakrát jej museli startovat. V cíli pak byli dvanáctí a celkově klesli na devátou příčku, aby v cíli prvního dne byli opět osmí. To byla skvělá výchozí pozice před druhým, nejnáročnějším dnem. “Jeli jsme s rezervou a přesto jsme se drželi v první desítce. Bylo nám však jasné, že soutěž je dlouhá a na prvních vložkách jel na doraz málokdo. Přesto nás těšilo, že jsme schopni držet krok s Emilem i Karlem Trojanem. S Karlem jsme se zdravě hecovali a Emil? Emil to je měřítko s puncem světové kvality. Je to Pan jezdec bez ohledu na auto s jakým jede, proto mě umístění po úvodu soutěže sedm vteřin za ním hřálo u srdce”, reagoval Trněný na dotaz jak snášel umístění v elitní společnosti. V sobotu se zahajovalo v Zádveřicích a posádka Profiko Rally Teamu se posunula na sedmou příčku, aby o ní hned na následující zkoušce přišla: “Po Zádveřicích se jela Pindula a to je něco pro mě. Těžká, dlouhá a náročná vložka. Vyloženě mi to sedlo a mohl z toho být skvělý čas, nebýt toho, že v závěru jsme dostali defekt a něco ztratili”, komentuje Karel jedenáctý čas na RZ 5 a pokles na desáté místo za Tomáše Vojtěcha, kterému to na následujícím Komárově vrátil: “Pak přišel Troják a to je další vložka, kterou mám rád. Zlobily nás ventilátory na chladičích, motor nešel v optimálním režimu a tak tomu výsledek neodpovídal. Přesto byly Troják a Pindula dvě nejhezčí vložky celé soutěže. Na druhých Zádveřicích se přiděloval čas po požáru Kopeckého auta, takže naše rozestupy se neměnily”. Na druhém průjezdu Pindulou se nebezpečně dotáhl Karel Trojan a vypadalo to na další velký souboj. O ten však Trněného s Pritzlem připravil zablokovaný zadní diferenciál na přejezdu k Trojáku. Odstupovali z osmého místa a do zpěvu jim nebylo. Karel Trněný k tomu říká: “Přál jsem si slušný výsledek, který by nás posunul dopředu, zatím máme 24 bodů za umístění z Krumlova, tam jsme jeli ještě se subaru a na zisk priority jich budeme potřebovat podstatně více. Chtěl jsem dojet i proto, že celý tým odvedl veliký kus práce a výsledek by je obrovským způsobem povzbudil. Poprvé jsme jeli nové gumy, tak jak se má a bylo to hodně znát. Také auto jelo skvěle, až na pár vyjímek. Pokud jsme zanechali dobrý dojem, tak jsem rád, ale v Příbrami již chceme dojet až do cíle a vyvrátit možné polemiky o autě i mých schopnostech. Budeme pro to dělat maximum”, sliboval pilot, nyní již ztichlé octavie.

Trněný se půl soutěže držel v první desítce

Druhý vůz Profiko Rally Teamu pilotovala tradičně Kateřina Trojanová, sestra velkého soupeře svého týmového šéfa. Spolu s Janou Pluhařovou zajeli skvělý šestý čas v nabité třídě A5 hned na první vložce, která jim obvykle moc nesedí. Hned na další rychlostní zkoušce však po kontaktu s obrubníkem vyvrátily kolo své felicie a týlové zázemí týmu získalo dva páry ženských rukou nad původní plán. Jejich vystoupení hodnotil Karel Trněný takto: “Na takhle dlouhé soutěži je odstoupení na druhé vložce kvůli vylomenému o obrubník hloupé. Na druhou stranu je možné, že v tom Katka byla trošku nevinně, protože ráfek i guma jsou totiž bez poškození. Možná kulový čep načaly již na předchozí vložce, kde děvčata jela opravdu dobře a pak mu stačilo jen málo. Každopádně je jejich odstoupení škoda. Věřím, že příště si již bude Katka na obrubníky dávat určitě větší pozor. V cíli to mohlo být pěkné, vždyť Barumku dokončily v její třídě jen tři auta”.

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.