Pojďme se nejprve věnovat dámám, které dokázaly, že je nezlomí ani kalvárie se třemi rozpadlými motory v minulých soutěžích. Zvláště odpadnutí na poslední vložce z Valašské rallye bylo hodně smutné. Po startu v Jelení zahradě a úvodní vložce se mezi osmi chlapy za volanty nejslabších áčkových strojů usadila na pátém místě. Postup o dvě místa výše jim “zařídili” svým odpadnutím Hodaň a Šašek. Od této chvíle si umístění s nárokem na věnec i pohár děvčata držela i přes velkou snahu Karla Ulbrichta. O tom, že štěstíčko je vrtkavé se mohla sama přesvědčit hned v úvodu sobotní etapy. Nyní však viděla jeho druhou stranu. To bylo poté, co jasně vedoucí Minařík odstoupil a Katka s Markétou se posunuly na druhé místo. “Hned v pátek na druhé vložce, kterou jsme jely volným průjezdem, jsem se vylekala, protože se nám odlil motor a měla jsem strach, aby vše vydrželo. O vložku dál jsem po hodinách pobořila plůtek, trošku odřela auto a zůstala stát obrácená v protisměru. Naštěstí ani zde jsme moc neztratily. Myslím si že třetí místo by bylo zasloužené a opravdu vybojované. Minaříkova smůla nás vynesla ještě výše. Tak už to chodí, smůla jednoho znamená postup pro druhého. My jsme byly smutné ve Valašském Meziříčí. Z druhého místa jsme společně s Markétou měly obě velikou radost a hodně se slavilo, že jsme konečně v cíli. Vyhlášení jsem si užívala a byla jsem ráda, že nám to vyšlo. Těšilo mě to i kvůli mechanikům a tátovi, kteří se hodně nadřeli, aby bylo na autě vše připravené. Jenom mě mrzí bratrova havárie a také na to neštěstí za horizontem v Jistebníku…”
Také druhé posádka Profiko rally teamu patřila k těm, které byly hodně na trati vidět. Zejména souboj s Trajboldem, Arazimem a Křečkem patřil ozdobám 30. Ročníku Seat Rallye, ze kterého nakonec vytěžili osmé místo absolutně a čtvrté ve skupině N, když v jednu chvíli byl dokonce mezi enky druhý. “V závěru jsme dali přednost jistému umístění v první desítce, před zvýšeným rizikem vyplývajícím z honby za stupni vítězů ve sk. N. Výsledky v enkách pro nás letos nejsou prioritou a tak jsme nechtěli riskovat ztrátu bodů a umístění v absolutním pořadí. Není to výmluva, ani snaha o snížení kvalit našich soupeřů, byly to pěkné závody a oni jeli opravdu rychle. Jsem rád, že se nám dařilo s nimi držet krok i když, podobně jako na Valašské rallye, měl náš motor snížený výkon, což byla daň za jeho spolehlivost. Potřebuji zatím najíždět se čtyřkolkou co nejvíce ostrých kilometrů a získávat další zkušenosti. Teď je pro nás nejdůležitější dobrý výsledek na sprintu v Brně s corollou, kde bychom chtěli potvrdit, že naše časy v Okříškách nebyly náhodné”, říkal v cíli spokojený Karel Trněný.
V pozměněné sestavě uvidíme obě posádky i tento víkend v Brně, kde se zúčastní rallysprintu. Katku Trojanovou bude navigovat Jana Pluhařová a Karla Trněného v corolle WRC doplní Stanislav Kafka.
Milan Hauer, www.motorsport-review.cz