Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Vyteklý olej z diferenciálů připravil Trněného o body

31.7.2002
Při svém třetím startu s octavií WRC EVO II dojel Karel Trněný mimo bodovaná umístění. Na vině bylo prasklé šroubení na hadici s olejem k diferenciálům. Katka Trojanová v silné konkurenci domácích střelců skončila šestá a poprvé od soutěže v Českém Krumlově opět viděla cíl.

Vyteklý olej z diferenciálů připravil Trněného o body

Jen dva týdny po smutném sprintu v Pačejově se sprinteři opět setkali při jubilejním desátém Rally sprintu Kopná. Profiko rally team měl na startu ve Slušovicích dva vozy. Karel Trněný spolu se Stanislavem Kafkou jeli opět se Škodou Octavia WRC EVO II, kterou chtěli podrobit dalšímu ostrému testu před Rallye Příbram. Cílem bylo doladit nastavení a najet co nejvíce kilometrů, důležitých k dokonalému zvládnutí vozu, což se v prvních třech vložkách dařilo. Na RZ 4 Raková prasklo šroubení na olejové hadici k diferenciálům: “Nevěřil jsem, když mi říkali, že je auto, pokud nefungují diferáky, neovladatelné, ale měli pravdu! Během čtvrté vložky jsme řešili tolik takových krizí, že jsem jich neměl víc za celou dobu co závodím. V téměř nulové rychlosti jsme snad čtyřikrát spadli do příkopu a byli nakonec rádi, že následuje servis”, říkal v cíli Kare Trněný a pokračoval: “Techničtí komisaři nám již v Okříškách vzali šanci bojovat o přední místa v celém šampionátu sprintů. Na druhou stranu díky jejich “dobrodiní” jsme získali cennou příležitost v rámci sprintů důkladně testovat, takže jsme sem jeli bez tlaku na výsledek s cílem dozkoušet věci, které jsme nestihli v Pačejově. Tam jsme nasadili nové brzdy, které mě překvapily svojí účinností. Mají tak ostrý nástup, že jsem na prvních dvou třech vložkách snad ani jednou správně nedobrzdil do zatáčky. Pak se vše seběhlo tak nešťastně, že naše trápení s řazením a zvykání si na brzdy dostalo ve stínu smrti Martina Humla nedůležitý rozměr…”, vrací se jezdec ještě o čtrnáct dní zpět. Nyní čeká octavii kompletní repase a hlavně doladění motoru, což vidí jezdec jako nejdůležitější úkol, tak aby v Příbrami bylo vše v naprostém pořádku. I proto byl rád, že náročná trať sprintu Kopná odhalila slabší místo v technice.

Vyteklý olej z diferenciálů připravil Trněného o body

V silné konkurenci třídy A5 do 1400 cm3 se neztratila ani dámská posádka Kateřiny Trojanové a Jany Pluhařové na felicii, které vedle slušného umístění ve třídě, kde startovalo téměř dvacet posádek, vyhrály i dámský pohár. “Po Pačejově, kde nám prasklo kolečko na vačce, se nám tentokrát podařilo dorazit do cíle”, říká odvážná žena za volantem. “Místní jezdci jsou zde na náročných, ale krásných tratích ve velké výhodě díky znalosti prostředí a tak nás konečné umístění těší. V prvním kole jsem byla nešťastná, z toho, jak moc nám někteří ujíždějí. Pak nám začaly vydávat kvalty. Nakonec jsme konečně po Krumlově dojely do cíle, takže máme další bodíky”.

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.