Zatímco první dva úspěšné starty absolvoval Karel Trněný s corollou a Václavem Pritzlem jako spolujezdcem, pro druhý letošní sprint v Okříškách zvolil Škodu Octavia WRC a druhého „střídajícího navigátora“ Stanislava Kafku. Nepříjemné vzpomínky na loňské „ukradené“ vítězství byly zapomenuty a oba chtěli dokázat, že jsou právem řazeni mezi horké favority nejen této soutěže, ale i celého „malého“ šampionátu. Nestalo se tak. „Již od prvních metrů bylo jasné, že s autem, přestože po náročné Rallye Šumava prošlo důkladnou přípravou, není něco v pořádku. Rozhodl jsem se tedy nespěchat, motor jsem nevytáčel a chtěl jsem dojet do servisu a pokusit najít příčinu. Bohužel ještě na první rychlostní zkoušce, před obcí Výčapy jsme museli zastavit. Porucha mazání vážně poškodila motor a máme tedy do Valašské rally co dělat, aby auto bylo opět v pořádku připraveno“, oznámil po odstoupení Karel Trněný, který má vedle své octavie na starosti i přípravu stejného stroje pro Karla Trojana, se kterým spolu ve velkých soutěžích reprezentují OMV Rally team.
Druhá posádka jedoucí pod hlavičkou Profiko Rally Teamu, Jiří a Lucie Kulhanovi měli více štěstí. Před soutěží přestavěli podvozek jejich VW Polo a v průběhu prvních rychlostních zkoušek se spolu sžívali, protože Lucie jela svou první soutěž. „Před startem jsem měla jisté obavy, ale ty pomalu ustupují a určitě u soutěží zůstanu, pokud to bude možné. S tátou bych měla jet všechny zbývající sprinty“, přiznávala se po první části soutěže Lucie. V té době se pohybovali kolem osmého místa ve své třídě a stejné umístění jim patřilo i v cíli, kde otec Jiří takto hodnotil výkon svůj auta i dcery: „S Luckou jsem spokojený. Ještě tak dvě tři soutěže a bude z ní lepší spolujezdkyně, než dcera“, říkal s notnou dávkou humoru a pokračoval: „Se sebou jsem spokojen již méně, ale je to pochopitelné. Jeli jsme spolu poprvé, takže jsem nemohl čekat, žádný závratný výsledek. Myslím, že poslední tři čtyři vložky již byly dobré a postupně jsme se zrychlovali“.
Poslední akvizicí týmu bylo bílé subaru se kterým jel Igor Drábek a také on v pořádku dokončil. Jediným smolařem tak zůstal šéf týmu Trněný, který bude jistě chtít před Valaškou na smůlu, která jej na Vysočině již druhý rok pronásleduje rychle zapomenout.
Milan Hauer, www.motorsport-review.cz