Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Trněný udržel vedení, ale spokojen není, zato Vančík zářil

4.7.2003
Dva defekty a několik chybiček připravily Karla Trněného o umístění na „bedně“. Přestože si udržel vedoucí příčku v tabulce MČR v rallysprintech, odjížděl domů na západ Čech nespokojený hlavně se sebou. Naopak v cíli mohl zářit celkově sedmý a vítěz F2 Jaroslav Vančík, účastník všech dosavadních jedenácti ročníků Rallysprintu Kopná.

Trněný udržel vedení, ale spokojen není, zato Vančík zářil

Vůbec poprvé nastupovali Karel Trněný se Stanislavem Kafkou na start soutěže v pozici vedoucí posádky šampionátu a samozřejmě, že chtěli potvrdit své dosavadní výkony a výsledky. Proto je také potěšil čas na úvodním Podhoranu. „Začátek byl dobrý. Na Podhoranu jsme byli sice třetí, ale jen tři desetiny za nejrychlejším Chovancem to bylo slibné. Vypadalo to na Octavia Cup podobně jako v Brně. Pak začal ujíždět Štěpán. My jsme udělali několik chybiček, ale drželi jsme se Staňovi na dostřel. Když jsme chtěli zatáhnout i my a zkusit to na Staňu, přišel defekt na RZ6-Kopná a místo útoku na druhé místo jsme byli rázem čtvrtí“, řekl Stanislav Kafka. Na následují Rakové jim první vítězství v rychlostní zkoušce uniklo doslova o vlásek, když byli druzí za Štěpánem Vojtěchem o pouhé dvě desetinky. Závěrečná Hvozdná mohla ještě rozhodnout v souboji s třetím Cserhalmim. Úder však přišel odjinud. Ještě před startem odhalili již druhý defekt pneumatiky a do vložky nastupovali s obavami, zda narychlo dofoukaný tlak vydrží. K tomu se přidala klouzající spojka a byl z toho dramatický sjezd a zoufale pomalý výjezd u Slušovic, kde nabrali Trněný s Kafkou rozhodující ztrátu a té využil Béreš. Dokonale tak zastoupil svého krajana Cserhalmiho, jemuž nejelo auto a protáhl se na třetí místo. Umístění na stupních vítězů tak Karlovi a Standovi uniklo doslova mezi prsty. Vedení v šampionátu si sice udrželi, ale jen díky tomu že, východní sousedi nemohou bodovat. „Ještě že se dařilo Járovi Vančíkovi, který nám udělal velkou radost“, ocenil Stanislav Kafka skvělé sedmé místo místního miláčka davů. Vzhledem k tomu, že nyní budou soutěže následovat v rychlém sledu, vyrazil celý tým (s výjimkou domácího Vančíka) co nejdříve k domovu, aby se co nejlépe připravil na Rallye Bohemia. V u nás dosud nevídané konkurenci bude Karel, tentokrát s Václavem Pritzlem, hájit druhé místo ve velkém šampionátu a tak nechtěli nechat nic náhodě.

Trněný udržel vedení, ale spokojen není, zato Vančík zářil

Pokud jedna posádka Profiko Rally Teamu měla jen několik málo důvodů k radosti, plně je zastoupil další člen týmu. Jaroslav Vančík, který nejprve o startu moc neuvažoval se nakonec nechal přemluvit i množstvím fanoušků, kteří si Rallysprint Kopná bez jeho felicie nedovedli představit. Vždyť jako jediný absolvoval všech deset dosavadních ročníků a bylo by škoda, kdyby takovouhle serii najednou přerušil. Zvláště, když téměř vždy si odnášel nějaký ten pohár. S umístěním na bedně mezi dvoukolkami najisto počítal každý již před startem. Jedním z mála kdo brzdil optimismus byl sám jezdec. „Vím moc dobře, jak obtížné je závodit doma, před domácími fanoušky. Každý čekal úspěch a byl jsem z toho dost nervózní. Nechtěl jsem zklamat, ale museli jsme si na sebe s Billem zvyknout“, připomínal Vančík, že po návratu Jana Tománka k Romanu Krestovi se ocitl bez spolujezdce. Naštěstí spolupráce s Billy Latifem klapala od samého počátku na jedničku a v komunikaci nebyl nejmenší problém. Snad i proto zatím Jára Vančík odložil úvahy o ukončení závodní kariéry a nevyloučil start ani na Rallye Bohemia. Samotná soutěž se zpočátku odehrávala ve znamení souboje Vančíkovy felicie a Wagnerovy Almery. Navrch měla právě škodovka, téměř ideální auto na zdejší silničky. „Všechno nám vycházelo a i s organizací soutěže jsem byl spokojen. Podle mě je to nejlepší rallye u nás. Skvělé byly technické a přitom rychlé rychlostní zkoušky, na kterých se dal držet krok i s rychlými enky a také sestavení tratě doslova na pětníku“, pochválil vítěz F2 i organizátory a přidal slib, že příští rok přijede opět. Taková tradice a podpora, kterou měl u trati se prostě nesmí zklamat. Porovnáním časů z obou průjezdů všech čtyř rychlostních zkoušek zjistíme, že Vančík s Latiffem jeli vždy oba průjezdy takřka stejně. Nejvíce byl rozdíl devět desetin a nejmenší diferenci tvořila jedna desetina, čím to? „Jediné vysvětlení je, že rychleji to už nešlo. Opravdu za stávajících podmínek a se stejným autem si troufnu říct, že ty časy se již zlepšit nedají“, dodal jezdec s úsměvem. Na samý závěr nezapomněl ani na ty, bez kterých by náročnou soutěž nemohl absolvovat: „Chtěl bych moc poděkovat sponzorům i Profiku, že jsem zde mohl startovat a také divákům. Na výsledku má ohromný podíl spolujezdec Billy Latif a mechanici Radek Krotký, Martin Knap, Pavel Coural. Bez nich by to opravdu nešlo a já jsem jim opravdu vděčný“, uzavřela jedna z hvězd letošního Rallysprintu Kopná.

Trněný udržel vedení, ale spokojen není, zato Vančík zářil

Třetí posádkou Profiko Rally Teamu byli opět otec Jiří a dcera Lucie Kulhanovi v neslabší třídě. Vedle toho, že Jiří pokračoval v zasvěcováni Lucie do dalších tajů soutěžního sportu, zkoušel i nové úpravy převodovky jejich VW Polo před Rallye Bohemia. Mimochodem, na těchto úpravách se podílel i Jaroslav Vančík. Soutěž měla z jejich pohledu tradiční průběh v podobně postupného zrychlování v závěru soutěže, kdy posádka získávala větší a větší jistotu, podpořenou i perfektní funkcí nových, zkoušených dílů.

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.