Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Trpí Trněného octavia mo(to)rovou infekcí?

8.5.2004
Zatímco stroj určený Martinu Prokopovi a Tamási Turimu sklízí na tratích rychlostních zkoušek jeden vavřín za druhým, prakticky stejná octavie, určená Karlu Trněnému se již několik soutěží potýká s potížemi. Motor nevydržel v Okříškách, jen s vypětím všech sil se podařilo dokončit slovenský Vranov a také na valašsko – púchovské soutěži nedopřál posádce pořádné svezení. Alespoň si loňský vicemistr republiky připsal letos poprvé několik mistrovských bodů.

Trpí Trněného octavia mo(to)rovou infekcí?

Poslední týdny byly nejen pro Karla Trněného, ale celý tým velice náročný. Prakticky každý týden se někde závodilo. Ať to bylo doma, na Slovensku, nebo v Maďarsku. Doma slavil úspěchy se Škodou Octavia WRC EVO III Martin Prokop, v Maďarsku Tamás Turi, jen Trněného pronásledovaly potíže s motorem, nebo jeho příslušenstvím. Soutěž jedoucí se napůl na Moravě a napůl na Slovensku měla přinést změnu v doposud nulovém bodovém zisku loňské vicemistrovské posádky. Začátek soutěže měli Karel Trněný a Václav Pritzl takový, jaký si určitě nikdo nepřeje. Byli totiž první, kteří dojeli k hořícímu vozu Tomáše Vojtěcha. Karel mohl využít svých znalostí zdravovědy, pochycené od své maminky, mimochodem i ona je již několikrát pohotově využila při pomoci havarovaným posádkám, když pomáhal Tomášovi znovu nabýt vědomí. Po poskytnutí základní první pomoci pokračovali volnou jízdou směrem k cíli, kde havárii ohlásili. Do druhé rychlostní zkoušky nastupovali s myšlenkami na Vojtěcha s Fantou a Karel sám přiznal, že podvědomě ubíral v pasážích, kde by jindy držel plný plyn. „Bystřička již byla OK až do posledního vracáku. Tam jsem udělal hodiny, podobně jako Roman, nebo Honza a ztratil jsem asi dvacet vteřin,“ objasňoval Karel až sedmé místo po první třetině valašské části soutěže. Po druhých průjezdech se před něj o desetinku dostal Martin Prokop na octavii připravované v dílnách Karlovy firmy Profiko a to byla samozřejmě výzva. K žádnému souboji „embéčkářů“ nedošlo, protože Karlovi se podařilo na osmé vložce „vymést“ stejnou díru jako Trinerovi. Dál pokračovali na defektu a do cíle nabrali minutovou ztrátu. Poslední průjezd Bystřičkou s sebou přinesl pro změnu prasklou trubku na turbu, ztrátu výkonu a samozřejmě i času. V servisu před přesunem na Slovensko odhadoval Karel další průběh takto: „Uvidíme, jestli to odstraníme, nebo pojedeme domů. Hned po startu se nám něco stalo na turbu a přestalo to jet. Ztratili jsme další dvě minuty a dostal se před nás i Arazim. Uvidíme co bude dál.“ Slovenská část Rallye Matador Tatry – Valašská rallye přivítala soutěžní pole deštěm a mokrými vozovkami. Těžko říct, zda Trněný s Pritzlem byli smolaři, protože na mokru dostali divoké trojité hodiny, nebo naopak klikaři, že se jim, ani autu nic nestalo, vždyť v té době jeli rychlostí kolem 160 km/h. Jisté je to, že po baletní vložce již nebyli ani mezi prvními deseti a před nimi byla tři enka i Petákův kit. Pak opět praskla hadice na turbu a bez plnícího tlaku vůz WRC nestačil nejen svým stejně označeným soupeřům, ale ani enkům. „Problémy jsme měli i na posledních čtyřech vložkách a přestože jel Karel s maximálním nasazením, stačilo to jen na sedmé místo, ale na Tibora už ne. Ještěže máme alespoň nějaké body. Nula po dvou soutěžích již vypadala hrozivě. Teď musíme přijít na to, proč jedno auto jede bez problémů a druhé ne,“ popsal závěr soutěže a úkoly do nejbližších dní spolujezdec Václav Pritzl. Opět si vysloužil pochvalu Martin Prokop: „Jeho umístění v soutěži i průběžně v šampionátu je skvělé. Dokázal se vyrovnat s jízdou na sněhu a tady i na asfaltu. S autem problémy nebyly, tak se řešily jen běžné věci a jednou bylo trošku klempířiny a zasklívání. Jinak nic. Martin má před sebou velkou budoucnost,“ dodal Pritzl. Celý tým čeká opět pěkný kus práce, vždyť v nejbližší době se počítá s nasazením dvou vozů při Autosalon rallye v Brně s Viktorem Szabo a Jiřím Volfem za volanty a týden na to se pojede opět v Maďarsku, tentokrát šotolinová soutěž a pak již další soutěž MMČR Seat Rallye v Českém Krumlově.

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.