Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Úspěšný víkend Profiko Rally Teamu

23.5.2004
Hned několik důvodů k radosti měli v Profiko Rally Teamu po skončení SEAT Rallye v Českém Krumlově. Letos poprvé tým nasadil obě octavie, které připravuje pro posádky OMV Rally Teamu (Karel Trněný – Václav Pritzl, Karel Trojan – Richard Nesvadba) a obě auta fungovala po celou soutěž bez vážnějších technických problémů. Dalšími želízky v ohni byli Jaroslav Vančík s Janem Tománkem, vítězové F2 a Jiří Kulhan s Milanem Liškou mladším, třetí posádka ve třídě N1.

Úspěšný víkend Profiko Rally Teamu

O výkonech vozů i posádek s vozy Škoda Octavia WRC jsou čtenáři již dostatečně informováni, proto se v této informaci budeme věnovat dalším dvěma zástupcům Profiko Rally Teamu v nižších kategoriích. Pro Jaroslava Vančíka jsou všechny tratě soutěží MMČR úplnou novinkou. V minulých letech byl totiž na všech soutěžích přítomen „jen“ jako mechanik (výborný mechanik) Romana Kresty. Za volant usedal jen výjimečně v rámci sprintu v Kopné, kde byl ovšem na trati k nepřehlédnutí a proto jistě mnozí fanoušci uvítali, že v letošním roce pojede všechny soutěže velkého šampionátu s pečlivě připravenou Škodou Felicia 1,6 Kit Car.

Úspěšný víkend Profiko Rally Teamu

Nejoblíbenějším povrchem Jaroslava Vančíka je šotolina a tak se není čemu divit, když hned na prvním měřeném úseku ve vojenském prostoru po velmi těsném souboji s Petrem Zedníkem vyhrál a usadil se na čele F2. I na další vložce si vedení před silnějšími dvoulitry těsně udržel a o vedení přišel až na RZ 3, kde mu po jednom ze skoků lyžina prosekla hadici od servořízení. Zpátky do čela dvoukolek se vrátil ještě jednou, to když museli skončit Knajzl a Zedník. Od té chvíle již byl neomezeným králem vozů s jednou poháněnou nápravou. S čím vlastně létající Valach do soutěže nastupoval?: „Stejně jako na Valašce i na Šumavě je naším cílem nasbírat co nejvíce bodů do F2. Proti soupeřům mám nevýhodu v tom, že neznám tratě a proto je pro mě velmi důležitá spolupráce s Jendou Tománkem. Bez jeho pomoci bych určitě nebyl tak rychlý. Zná tratě všech soutěží, je to výborný spolujezdec a skvěle si rozumíme. Opravdu má velký podíl na výsledcích“, chválil si přínos Jana Tománka jezdec a pokračoval: „Protože jsme si vědomi slabin kitových aut, chtěli jsme si v sobotu hned zkraje vybudovat náskok a potom trochu pošetřit techniku, abychom se vyhnuli podobnému konci, jako třeba na Valašce, kde jsme odstupovali z prvního místa kousek před koncem“, odhaloval Vančík svou taktiku před druhou etapou.

Přesně podle svých představ zvětšil na Malontech odstup před svými pronásledovateli, ovšem zcela mimo plán musel opět posilovat. Jízdou bez oleje se v pátek zřejmě přidřelo čerpadlo u serva a přestalo pracovat. Naštěstí časová ztráta byla minimální. V té době se za jeho záda protlačil další talent z Valašska, Jaroslav Holý. K němu Vančík poznamenal: „Jára jel opravdu pěkně a myslím, že Krumlov byla jeho asi nejlepší soutěž. Mám pocit, že takhle rychle ještě asi nejel.“ V závěrečné čtvrtině soutěže podnikl úspěšný útok na bodované příčky i v absolutním pořadí a cílem spolu s Jendou Tománkem projeli jako patnáctí absolutně a první ve F2 i ve třídě A1600, což je posunulo do čela kategorie dvoukolek. „Sezona je pořád ještě na začátku, přesto je dobré, že jsme dojeli a splnili cíl, nabrat co nejvíce bodů. Ještě jednou nás pozlobilo servo, když se na poslední vložce roztrhla trubka a opět jsme přišli o olej. V absolutním pořadí bychom chtěli ještě výše, ale přeci jenom naše auto má moc malý obsah a tak jsme spokojeni“.

Jiří Kulhan s Milanem Liškou ml. Hájí barvy Profiko Rally Teamu v nejslabší třídě N 1400 s vozem VW Polo. Prakticky po celý pátek laborovali s nastavením tlumičů a teprve v nočním servisu se podařilo jízdní vlastnosti auta dostat do stavu, se kterým byl jezdec spokojen. „Nemohl jsem si zvyknout na nastavení auta. Udělali jsme si to dost měkké a to mi moc nesedělo, na druhý den jsme dali jiné pružiny a zkontrolovali jsme tlumiče“, hlásil před druhým dnem Jiří Kulhan, po pátku čtvrtý v pořadí své třídy. Na sobotu ohlásil útok na třetí příčku, na kterou zatím ztrácel přibližně 1,5 minuty. „Teď je to vložku od vložky lepší. Postupně zrychlujeme a pokusíme se atakovat třetí místo. Je škoda že zrušili Zátoň, chtěli jsme něco stáhnout, ale ubývají nám kilometry. Co jsme včera prospali, musíme dneska dohnat“, říkal Kulhan a to netušil, že místa, na kterých by se dala časová ztráta dohánět budou ubývat i nadále. Když se přidaly i potíže se spojkou a tak boj o místo na bedně nakonec vzdali. „Nepodařilo se. Jeli jsme dvě erzety se špatnou spojkou. A protože se rušily vložky, tak jsme dohánění vzdali. Čtvrté místo je cennější, než dohánění a možná ztráta všech bodů. Nulový zisk z Valašky nám zřejmě moc chybět nebude. Myslím, že bude rozhodovat spolehlivost a dojíždění ve zbytku sezony“, hodnotil závěr soutěže těsně po dojezdu Jiří. To ještě s Milanem netušili, že techničtí komisaři vyloučí vítězné auto jejich třídy a vytouženého věnce za třetí místo se přeci jenom dočkají.

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.