Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Po Jänneru, Šumavě, Egeru a Valašce, čeká nyní posádky Profika Pelhřimov

14.4.2005
První tři měsíce nové sezony nepřinesly pro posádky Profiko Rally Teamu nijak oslnivé výsledky. Příčiny jsou rozmanité a sahají od jezdeckých chyb, po zlomyslnost techniky až k obyčejné smůle. Našly se ale i světlé chvilky.

Po Jänneru, Šumavě, Egeru a Valašce, čeká nyní posádky Profika Pelhřimov

Do Rakouska cestoval z kmenových posádek jen Jiří Kulhan a s podporou Profiko rally Teamu tam startoval i domácí jezdec Bernhard Jahn s nově postavenou imprezou STi. Rodinná posádka otce Jiřího a dcery Lucie Kulhanových jezdí do Rakouska ráda, tentokrát jim ale jízdu znepříjemnilo zadírání táhla řazení u jejich VW Polo a tak větší část soutěže absolvovali jen s jedním zařazeným rychlostním stupněm. Na Šumavě, kde panovaly nádherné sněhové podmínky se také moc rychle nesvezli. Tentokrát byl na vině problém s podvozkem, který činil auto velmi obtížně ovladatelným. Protože však dokončili všechny čtyři etapy v rámci Winter Cupu, patřilo jim nakonec v této soutěži konečné třetí místo ve třídě N1. Další start plánují Jiří s Lucií v Brně a v Krumlově.

Po Jänneru, Šumavě, Egeru a Valašce, čeká nyní posádky Profika Pelhřimov

Na Šumavě se objevily i obě týmové vlajkové lodi, Škody Octavia WRC s Karlem Trněným a Viktorem Szabo za volanty. Trněný s Pritzlem dokázali zajet konkurenční časy pouze na okruhu. Sněhové vložky posádce naopak vůbec nesedly a prakticky po celou soutěž se pohybovali na konci bodované patnáctky. Chyba i příčina slabých výsledků se hledala nejprve v nastavení auta, aby nakonec Karel musel hořce přiznat, že jízda za podmínek jaké panovaly v okolí Klatov a Vimperka prostě není šálek jeho kávy. Viktor Szabo debutující s WRC na sněhu, zajel několik slibných časů a to přesto, že na třetí vložce chyboval a pro jistotu slevil ze svého nasazení. Jenže sobotní etapa pro něj skončila ještě dříve než začala. Po výjezdu z tankovací zony po prvním ranním servisu jeho octavia ztichla a vyčerpaná baterie již nedokázala motor oživit.

Po Jänneru, Šumavě, Egeru a Valašce, čeká nyní posádky Profika Pelhřimov

Pracovní vytížení Karla Trněného i Viktora Szabo, vedlo k odvolání startu obou posádek na Rallye Vysočina a při Valašské rallye startoval jen Viktor Szabo, zatímco Karel Trněný zajišťoval v Maďarsku start Tamáse Turiho. Od samého začátku počátku trpěla Viktorova octavia na Valašsku nedostatkem výkonu. Uvolněná palivová lišta a tím pádem nízký tlak paliva byla nakonec odhalena, ale to již byl jezdec zcela mimo hru s jediným dosaženým časem mezi elitní desítkou. Ke vší smůle ještě inkasoval po chybičce dvě trestné minuty za opožděný start do jedné z rychlostních zkoušek, což znamenalo pád z bodované patnácté příčky o deset míst níže. Viktor pak po soutěži oznámil přechod v MMČR k vozům kategorie PV, v rámci plánovaných rallysprintů zůstane nadále věrný octavii WRC.

Po Jänneru, Šumavě, Egeru a Valašce, čeká nyní posádky Profika Pelhřimov

Souběžně s valašskou rallye se jela maďarská Start Autó Rallye a tam sváděl Tamás Turi neuvěřitelně vyrovnanou bitvu o vedení s Janosem Tothem na Peugeotu 206 WRC. Nebylo divu, asfaltová rallye je jeho doména a ještě k tomu jel na domácí půdě, takže touha po vítězství při prvním podniku sezony byla veliká. Po většinu soutěže také tahal za ten delší konec. Pak opět přišla ke slovu smůla, když dvě vložky před cílem praskl holendr na posilovači řízení. Tamás mohl dělat co chtěl, ale v této situaci nebylo možné Tothovi konkurovat. Ztratil zhruba půl minuty a klesl až na třetí místo za Benika na focusu WRC. Třetí místo je samozřejmě úspěch, ale vzhledem k průběhu celé rallye je pochopitelné, že celý tým byl velice zklamaný.

V Pelhřimově, který se pojede pro většinu posádek na neznámých tratích má tedy tým příležitost k prolomení smůly a pokusí se o to nejen Karel Trněný, ale i Jiří Brož s felicií 1,3 Kit Car. Ten jel již v Okříškách a přišel o slušné umístění ve třídě až poté, co jeho stroj vykračoval tři vložky jen na tři válce. Nechme se tedy překvapit, jak se bude Karlu Trněnému a Jiřímu Brožovi dařit na asfaltových tratích novinky v seriálu rallysprintů.

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.