Rally team & pronájem WRC vozů
English
Rally Team Profiko
Profiko logo

Karel Trněný představí Fabii WRC v Příbrami

O víkendu se při úvodním podniku maďarského mistrovství představil domácí jezdec Tomi Turi se Škodou Fabia WRC českého Profiko Rally Teamu. O voze, jeho dalších startech a mnohém dalším jsme si povídali se šéfem týmu Karlem Trněným.

Karel Trněný představí Fabii WRC v Příbrami

Karle, prozradíte, o jaký vůz jde a odkud se do Profika dostal?

„Fabii jsme pořídili s pomocí Motorsportu od jeho dalšího klienta.“

Jaké máte s tímto vozem plány? Předpokládám, že s ním Turi pojede maďarský šampionát, ale to určitě není vše, že?

„Přesně tak. I letos budeme pokračovat ve spolupráci s Tomi Turim, který s naší Fabií WRC pojede v Maďarsku. Vůz by se měl ale objevit i na některých soutěžích na Slovensku a míříme i do mistrovství světa. Své síly jsme ale nasměrovali tak, aby se nám podařilo zajistit finance a mohli jsme se s autem svézt i my. I když samozřejmě ne v Čechách, protože u nás krásné období, kdy tu jela spousta 'wéercéček' kvůli neználkům z FASu, kteří náš sport znají jen zpoza stolu, do kterého umí jen bouchat pěstí, a jejichž rozhodnutí jsou zcela mimo mísu, skončilo.“

Kde byste se tedy s Fabií WRC měl objevit Vy?

„Dá se říct, že jsme teď na počátku jakéhosi dvouletého programu. Letos jde mé závodění stranou, důležité je, aby auto jelo spolehlivě a fungovalo na takové úrovni, jako v současnosti fungují Fabie např. i v mistrovství světa, zkrátka aby bylo maximálně spolehlivé. Já se letos budu spíš porozhlížet, kde bych příští rok mohl jet, kde by to bylo zajímavé pro nás i naše partnery. V rámci tohoto hledání ale pár závodů zkusím. Chystáme se např. do Německa. Chtěli bychom si s Fabií WRC jako tým vybudovat dobré renomé. Mé závodění letos není úplnou prioritou. Chceme se předvést, porozhlédnout, navázat kontakty…“

Karel Trněný představí Fabii WRC v Příbrami

Takže čeští fanoušci vaší Fabii WRC letos na tratích českých soutěží neuvidí vůbec?

„To zase ne. Uvidí. Měl bych s ní jet v Příbrami.“

Vraťme se ale ještě na začátek. Turi byl na Eger rally původně přihlášený s Octavií, pak se objevil s Fabií. Jak moc narychlo se vůz připravoval?

„Celkově jsme v týmu zažili velice hektické období, které trvalo asi tři a půl měsíce. Od nás všech vyžadovala situace enormní nasazení. Dá se říct, že šlo o bytí a nebytí. Abychom se mohli věnovat projektu Fabie WRC, museli jsme se zbavit Octavií. To se povedlo. Jednu jsme prodali do Holandska a druhá je prodaná taky, ale tu budeme předávat až na konci sezony, takže ji tým může ještě využívat. Pak zbývá ještě jedna. Ta by se měla s Erranim ještě čtyřikrát objevit i v mistrovství světa. Ale máme snahu prodat i ji, i když Octavia WRC už pro mě asi navždycky zůstane srdeční záležitost. Fabii jsme se samozřejmě snažili připravit co nejlépe, proto mě první neúspěch hrozně moc vadí. Teď musíme najít příčinu problémů, které nás na Egeru potkaly, abychom se jich napříště vyvarovali.“

Tomi Turi odstoupil na Eger rally už v páté rychlostní zkoušce. Co bylo příčinou?

„V převodovce odešel třetí rychlostní stupeň. Bohužel jsme nedisponovali všemi potřebnými náhradními díly, protože jednání s Motorsportem ještě nejsou uzavřená. Proto jsme se po vzájemné dohodě rozhodli odstoupit, abychom předešli velkým škodám. Každopádně jsem rád, že auto předvedlo, jak je rychlé. Jen Tomi Turi bude muset ještě zapracovat na úpravě svého jezdeckého stylu, protože jezdí příliš agresivně. Podle mnohých by se dal přirovnat k Duvalovi. Současná WRC ale nejsou příliš stavěná na to, aby se s nimi jelo tvrdě brzda/plyn, aby byla 'přepružená'…“

Co říkáte na úroveň maďarského mistrovství a především na konkurenci, která se tam na startu soutěží schází?

„Co můžu říct? Jedině: Podívejte se pánové z Opletalky, pak že to nejde!!! Na Egeru jelo osm WRC, z toho čtyři z absolutní světové špičky! Startovalo 150 posádek od 'wrců' až po kluky, kteří si přijeli pro radost zazávodit se svým žigulíkem... Radost pro všechny a to se odráželo i na atmosféře kolem tratí. Proč to nejde u nás? Nechápu! Přístup našich (ne)kompetentních vládců z FASu je prostě do nebe volající. Člověk by brečel. Když člověk v Čechách dnes někam přijede s 'wéercéčkem', má pocit, že otravuje. Tyhle opravdové soutěžní speciály byly degradovány na ty nejposlednější. Přitom máme v Čechách takové týmy, jako jsou kolem Štěpána Vojtěcha nebo Honzy Kopeckého, které jsou schopné něco tvořit, prosazují se do mistrovství světa, fungují, ale domácím fanouškům se důstojně předvést nemohou…“

Zmínil jste, že Vaše závodění je letos trochu na vedlejší koleji. Na druhou stranu máte v týmových dílnách stále i Octavii WRC. Neobjevíte se s ní přeci jen alespoň na některých závodech Super Série, kde by měl se stejným vozem připravovaným Rexteamem Besedice startovat Leoš Flídr?

„Ale ano. Odteď Super Sérii pojedeme. Uvidíme, jací se tam sejdou soupeři, jak zajímavá bude. Chtěli jsme jet i Český Krumlov, už proto, že tam pojede i Brouk. Bohužel se ale tato rally kryje se závodem v Maďarsku a já jsem Turiho týmu přislíbil osobní účast. Termínová kolize mě ale vážně mrzí.“

Hovořil jste o dvouletém programu s Fabií WRC a jejích startech ve světovém šampionátu. Uvažují Maďaři o tom, že by některý z podniků na vlastní kůži vyzkoušel i Tomi Turi?

„To trošku předbíháte, ale určitě tam ta snaha je. Možná by měl jeden podnik jet už letos. Osobně si ale myslím, že trošku prošvihli šanci, protože na začátek by pro něj bylo nejlepší Španělsko, která je našim i maďarským podmínkám nejpodobnější.“

Znamená to, že Turi je podle Vás lepší na asfaltu než na šotolině?

„To si nemyslím. Sice mu neustále podsouvají, že je asfaltový specialista, ale já bych řekl, že i na šotolině už může uspět.“

Otázka na závěr: když máte v dílnách Fabii WRC, staráte se o ní na závodech, to Vás vážně ani trochu nesvrbí ruce?

„Po zimě, kdy jsme nic nepředvedli, jsem ani moc chuti do závodění neměl. On si ale nikdo neumí představit, jak je těžké, když existence týmu visí na vlásku, když potřebujete závodní auto prodat, jedete s ním soutěž a nesmíte ho ani škrábnout, přitom k závodění špetka risku vždycky musí patřit…

I když jsem byl vždycky zastánce Octavií a loni jsem se divil, že jsme už na Vaška Pecha a Štěpána Vojtěcha už vůbec nestačili, teď už se nedivím. Fabia je ve srovnání s předchozím modelem neuvěřitelně kompaktní závoďák. Sice jsem se s ní svezl jen krátce a pak s Tomim jako spolujezdec, když se auto nastavovalo, ale rychle jsem jí přišel na chuť. Takže ruce svrběly. Teď ale vše v týmu 'učešeme', stabilizujeme a příští rok si užijeme krásnou sezonu…“

LenkaZ, převzato z rally-mania.cz

Foto: www.duen.hu a www.foto-kacerovsky.cz

Kontakt

Karel Trněný

e-mail: trneny@profiko.cz
tel.: 602 414 038
fax.: 379 427 710

Partneři

Profiko – Váš dodavatel oken a stavebního kování
Porsche Smíchov
2011 © PROFIKO stavební kování, spol. s r. o. Vytvořilo studio WEB&DTP.